Kokosnootgeuren in colourful Ireland - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Inge Feenstra - WaarBenJij.nu Kokosnootgeuren in colourful Ireland - Reisverslag uit Maynooth, Ierland van Inge Feenstra - WaarBenJij.nu

Kokosnootgeuren in colourful Ireland

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 Maart 2012 | Ierland, Maynooth

De tijd vliegt en het is tijd dat ik mijn waarbenjij.nu weer wat update! Eerlijk gezegd wilde ik wachten totdat ik mijn eerste tin whistle les had gehad, maar doordat mijn toekomstige lerares tourde in Engeland liet dat nog even op zich wachten. Ja, je leest het goed, I bought myself a fine tin whistle:). Oftewel we are going native! Samen met Ronja ga ik les nemen en hopen wat Ierse tunes onder de knie te krijgen! Zo als het er nu uitziet gaat dat donderdag gebeuren, ik houd jullie op de hoogte!

De reden voor deze opvlieging, we hebben eindelijk de echte Ierse trad session mogen meemaken. Elke vrijdagavond zit in het 'old men bar' gedeelte van The Roost een groepje traditionele muzikanten en zij vullen de pub met de echte Ierse sfeer, zoals ik eerder had mogen lezen. Dit is vanaf nu vaste prik op de vrijdagavond:).

Eind februari zijn we met een trip van de International Society mee geweest. Een weekend naar Cork! De vrijdagmiddag verzamelden we op de campus waar wij de schattigste van de twee aanwezige bussen in stapten. De kleine bus, waar maar 29 mensen in pasten werd gereden door busdriver Joe en gelukkig was hij zo aardig om de albums die ik had meegenomen af te spelen. En zo reden we door de Ierse landschappen met op de achtergrond Ben Howard, Bon Iver, Mumford and Sons en uiteraard de Ierse James Vincent McMorrow. Rond zeven uur kwamen we aan in Cork en installeerden we ons in de slaapkamers van een hostel. De eerste avond met een groepje wraps gemaakt om ons de volgende avond te laten verwennen in Kelly's restaurant.

Cork zelf was een fijne stad, niet te groot en niet te klein. De Engelse markt was wel erg verleidelijk en heb daar mijn eerste scone gehad. En dat is ook zeker niet mijn laatste! Ook hebben we de universiteit van Cork met een bezoekje vereerd, wat ook zeker de moeite waard was! Tot slot zijn we naar Blarney Castle afgereisd, zo'n 25 minuten met de bus om daar de Blarney stone te kussen die zou zorgen voor welsprekendheid. Juist, maar nog een beste uitdaging, wanneer je boven op de toren staat en stiekem even naar beneden gluurt. Verder was het kasteel omringd met een prachtige tuin en met uitzicht op de Ierse groene heuvels. Na een mooie wandeling weer richting Cork, om daar na ons heerlijke maaltijd bij Kelly's, waaronder een kennismaking met de bread and butter pudding (jammie), te belanden in de Oliver Plunkett Bar! En daar brak dan eindelijk het moment aan dat onder het genot van een heerlijke Bulmers peer, de band live Galway Girl speelde. Amazing! (Ja, dat is dat nummer dat Gerard Butler in P.S I Love You in de Ierse pub zingt;))

Zondag was het weer helaas een beetje omgeslagen, maar dat weerhield ons er niet van om naar het dorpje Kinsale te gaan, liggend aan de Celtic Sea. Toen we uitstapten uit de bus zagen we dan eindelijk de zee, of eigenlijk een baai met her en der gestationeerde zeilboten. Langs het blauwe water liepen we richting Charles Fort, indrukwekkend als je je verbeeld dat zoveel jaren geleden mensen daar druk bezig waren Ierland te beschermen. Leuk om er rond te dwalen, het deed een beetje Middeleeuws aan. Terug in Kinsale genoten van de schattige gekleurde huisjes! Dit is dan het echte Ierland haha. Maar Ierland heeft zoveel gezichten, dat bleek afgelopen weekend wel weer.

Deze zondag zijn we dichter bij huis wezen cliff hiken. Namelijk in Howth, een haven twintig minuten bij Dublin vandaan. Het Saint Tropez van Ierland, want het schijnt dat de Ierse celebrities zich daar gesetteld hebben. Het was prachtig weer, ondanks de koude wind. Zo liepen we op de rotsen langs de turquoise gekleurde zee met de zon schijnend op onze gezichten. Het deed me denken aan de Frankrijkvakantie van twee jaar terug. Als je niet beter wist zou je denken langs de zee in Bretagne te wandelen. Het was echter de Irish Sea en langs de paden groeiden prachtige struiken met gele bloemetjes die een heerlijk geur van kokosnoot verspreiden. Hemels! Hier ga ik vast en zeker nog een keer heen, als het kon had ik wat van die geur meegenomen. Maar ik hoop dat jullie je het kunnen verbeelden! Ik verbeeld het me nu wel, er is namelijk een lek gerepareerd en de geur van beerput en ander rioolafval hangt nu in mijn kamertje. Dus ik zal deze blog nu afsluiten en hem later nog opleuken met een aantal foto's. Oant de volgende keer!

  • 07 Maart 2012 - 20:19

    Jiskje.:

    Hoi Inge.

    Wat ben je trouw, elke keer zo'n mooi reis verslag! Het landschap moet wel mooi zijn daar. Maar van eten en drinken heb je het dus ook goed!
    Een lekkere Scone smaakte wel!
    Wordt er ook nog gestudeerd? Grapje...Veel plezier!

    Liefs tante Jiskje.

  • 10 Maart 2012 - 14:05

    Ingrid :):

    haha geweldig :) super grappig om dit allemaal terug te lezen, wat maken we toch veel weer mee! Nu maar even weer studeren ;) haha x

  • 19 Maart 2012 - 18:46

    Annet:

    Lieve Inge,

    wat schrijf je leuk! En je foto's zijn ook erg mooi!
    We missen je wel hoor hier in Grunn.

    Liefs Jaap, Annet en kids

    ps. wat een leuke grote kaart kreeg Anna van je!!!

  • 28 Maart 2012 - 10:19

    Joke:

    Heej Inge,

    Wat leuk om jouw verhalen te lezen!
    Volgens mij heb je het ontzettend naar je zin daar en dat is maar goed ook!

    Met QF gaat het ook goed, we gaan 21 April naar een solistenconcours in Drachten en de 27e hebben we, zoals je weet, een optreden in Harlingen. We hebben er onwijs veel zin in.
    Zoals ik lees doe je daar veel inspiratie op voor ierse muziek, dus misschien kun je ons wat leren als je weer terug bent:P.

    Veel plezier nog en geniet er maar lekker van.

    Groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Kunsten, cultuur en media studente gaat een aantal theoretische muziek vakken, waaronder Ierse traditionele muziek, in Ierland uit proberen op NUI Maynooth.

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 12101

Voorgaande reizen:

23 Januari 2012 - 02 Juni 2012

Ierland in al zijn vormen ontdekken

Landen bezocht: